torsdag den 14. maj 2015

Hæklet baby cardigan i stangmasker


Da min kusine snart skal have en baby, er jeg gået i gang med en masse babytøj til den lille nye pige i familien.
Jeg faldt over en sød lille baby cardigan på Louises hjemmeside: Garn Grammatik. Hvis du ikke kender hjemmesiden, så tjek den ud her. Der er en masse fine opskrifter derinde. :)

Den oprindelige cardigan er lavet i bomuldsgarn. Da jeg fandt noget acrylgarn på tilbud i Kvikly, valgte jeg at bruge dette i stedet. Det giver et tættere mønster end hvis man hækler den i bomuldsgarn. Derudover har jeg hæklet cardiganen med korte ærmer, da den er til et sommerbarn. Jeg har altså kun hæklet 3 omgange af ærmerne, i stedet for de 12 omgange.

Opskriften til blusen kan findes her.

God fornøjelse :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar